måndag 15 oktober 2007

Lyxlunch på lokal.

I dag bjöds man på lyxlunch från himlen av nya chefen/kollegan Lisa Förare Winbladh på fantastiska Mathias Dahlgren Matbar.

Vi fick en himmelsk (NORSK - jag lovar) torskrygg i någon slags burre blanc-historia med massor med skogsvampar och gräslök och persilja och en liten (lite lite för stor tyckte jag, men jag tror att det var för att jag inte drack vin till) vinäger-syra. Det var verkligen as simple as that, och ändå så otroligt gott. Ingen jävla potatis eller sån skit. Bara mat. Love it.

Anyways. Jag som är otroligt ovan att äta ute tycker ju oftast att all mat som är godare än vad jag själv skulle kunnat gjort är genialisk, men även den något vanare ute-ätaren Lisa verkade tycka att det var toppen. Aja. Det här har ju uppenbarligen inte med lunchlådan att göra så jag lägger av nu.

Till historien hör dock också att jag ska åka till just Norge, oslo närmare bestämt, till helgen. Det blir toppen. Jävlar vad jag ska käka fisk.

1 kommentar:

I sa...

Men chef? kollega? har du fått matjobb? var? berätta! grymt ju.