måndag 18 juni 2007

Time 4 Thai

I dag blev jag, hungrig som ett djur som jag var, utfodrad på Time4Thai på norrbackagatan av farbror J. Har käkat där någon gång förut, och det är verkligen så himla gott. Mycket fräschare, men också dyrare, än vanliga thaiar. Man känner att kycklingen är bra och sådär, bra drag och friskt och gott. Glatt. Tack snälla J.

F.ö. äter jag mest hallonsmoothies med kesella, rostade hasselnötter och min/södrans sparris och lax-omelett. Sjukt GI. Tyvärr råker jag väl då och då få i mig lite tryffeltårta också. Men det är en helt annan historia.

Jag känner mig lite kluven inför om jag ska lägga ut recept på det jag gör på södran här nu. Jag tycker ni ska komma och käka istället. Min Nicoise har fått massor med lovebombing, och omeletten lika så. Själv fattar jag inte varför inte fler beställer ädelostsalladen. Men det kanske kommer om det blir lite varmare igen.

Hej så länge.

Inga kommentarer: