onsdag 16 januari 2008

status

Vad gäller själva lådorna räcker såklart lasagnen veckan ut. Men till middag idag fick jag... ja just det. En jävla diet-bar. Kom inte i några av mina vanliga byxor utan att använda verktyg (skohorn, vaselin, kofot) så jag gick och köpte tjockbyxor i måndags, vilka jag bar i går, och i dag fick jag ha mina gamla tjockbyxor som i sommras var läckert baggy.

Sedan cyklade jag till skolan (ja det gjorde jag) och tillbaks hem i motvinden. Och regnet. Det här är straffet för alla knäckar, brända mandlar och annat jox jag har mutat mig själv med för att inte vilja dö. Men idag tror jag att jag bestämde mig för att ge upp IFAn. Ingen idé. Jag fattar ingenting. Så då har jag liksom ingen anledning längre till att dessutom hålla på och unna mig en massa göttigt. Alltså. Mitt nya liv 2.0.

Orkar kanske inte stenhårda GI-trippen, men jag ska väl försöka klippa sockret i alla fall. Och äta sånna där bars något mål om dagen. Ändå ganska smart. Man slipper hålla på. Den jag fick idag var dessutom riktigt god (naturdiet choklad och kanel).

Aja. Annars har jag tjackat en stor stor billig bunt brysselkål (fortsätter på julen-varar-än-till-påska-temat) som jag typ inte vet vad jag ska göra med. Jag harar bryselkål. Alltså så som man får dem på julen. Det är en av de väldigt få grejerna som jag verkligen, verkligen, verkligen inte tycker om smakmässigt (Pepparot (uuuuurk hur kan ni äta den där skiten, ärligt talat!), anis (även sprit), kapris i för stora mängder, leverkonsistensen och all typ av gelé). Men jag har bestämt mig för att ge dem en chans. Funderar i de här termerna (2 olika)

Snabbfräst med lök vitlök och chevré, samt såklart mycket olja.

Blancherad och sedan med en dressing med typ ingefära och apelsin kanske, en gnutta saffran till och med, göra som en ljumen sallad med typ lite puylinser och typ morotstrimlor. Kanske till typ ett kycklingbröst eller något annat neutralt kött till.

Har någon ett tips på ett bra sätt att tillaga brysselkål (obs gärna GI-anpassat) är ni mer än välkomna att dela med er..

Nu sovasova (fast jag är dödshungrig)(jävla diet-bar)

Inga kommentarer: